KATEGORIE KONKURSOWE 2025
SOBOTA
- Newschool wygojony
- Neotraditional wygojony
- Tatuaż sur/realistyczny cieniowany wygojony
- Tatuaż etniczny (tribal, blackwork, geometria, klasyczny tatuaż japoński) wygojony
- Old school/Traditional świeżo wykonany
- Tatuaż graficzny świeżo wykonany mały (maksymalny format A5)
- Newschool świeżo wykonany
- Tatuaż graficzny świeżo wykonany duży (powyżej formatu A5)
- Tatuaż sur/realistyczny kolorowy świeżo wykonany
- Tatuaż soboty
NIEDZIELA
- Tatuaż graficzny wygojony
- Old school/Traditional wygojony
- Tatuaż sur/realistyczny kolorowy/ wygojony
- Tatuaż etniczny (tribal, blackwork, geometria, klasyczny tatuaż japoński) świeżo wykonany
- Neotraditional świeżo wykonany
- Tatuaż sur/realistyczny cieniowany świeżo wykonany
- Tatuaż niedzieli
- Tatuaż dwudniowy
- Kooperacja
REGULAMIN KONKURSÓW 2025
Warunki zgłaszania tatuaży:
- Tatuaże zgłaszane do kategorii opatrzonej adnotacją „świeżo wykonany” muszą być wykonane wyłącznie podczas i na terenie festiwalu. Nie będą akceptowane tatuaże rozpoczęte wcześniej lub odświeżane. Muszą to być tatuaże wykonane podczas jednego dnia, niezależnie czy będzie to sobota czy niedziela.
- Tatuaże zgłaszane do kategorii opatrzonej adnotacją „wygojony” muszą być w całości zagojone.
- Kategorie „Tatuaż dwudniowy” i „Kooperacja” rozgrywane będą w niedzielę pod koniec dnia wyłącznie dla tatuaży świeżo wykonanych w całości podczas i na terenie festiwalu.
- Każdy tatuaż może być zgłoszony tylko do jednej kategorii.
- Do kategorii tatuaży wygojonych można zgłaszać również prace wykonane we współpracy przez więcej niż jedną osobę, pod warunkiem, że są całkowicie wygojone. Tego typu prace należy zgłaszać zgodnie z dominującym stylem widocznym w tatuażu.
- Tatuaże wykonywane podczas wydarzenia w kilka osób można zgłosić jedynie w kategorii „Kooperacja”.
- Tatuaże w kategorii „Kooperacja” mogą być wykonywane przez jeden lub dwa dni.
- W “Kooperacji” mogą wziąć udział maksymalnie 3 osoby.
- Każdy tatuaż zgłaszany w kategorii „Tatuaż dwudniowy” oraz „Kooperacja” należy zgłosić mailowo na adres: festiwal@tattoofest.pl najpóźniej do 6 czerwca. Dodatkowo, istnieje możliwość zgłoszenia bezpośrednio na miejscu – w sobotę, 7 czerwca do godziny 11:00 w punkcie informacyjnym obok sceny konkursowej. Informacje dotyczące tatuaży wykonywanych przez dwa dni lub przez więcej niż jednego artystę zostaną przekazane służbom medycznym obecnym na festiwalu. Ma to na celu zapewnienie bieżącej kontroli stanu zdrowia modeli i modelek przez cały czas trwania pracy.
Zapisy i weryfikacja:
- Zapisy na konkurs na dany dzień rozpoczynają się codziennie o godzinie 10:30.
- Zgłoszenia do danej kategorii są przyjmowane najpóźniej 15 minut przed rozpoczęciem danej kategorii.
- W momencie zapisu należy pokazać tatuaż lub jego zdjęcie w celu wstępnej weryfikacji. Organizator ma prawo odmówić przejęcia zgłoszenia tatuażu, który nie spełnia kryteriów danej kategorii lub prezentuje zbyt niski poziom.
Wymogi dotyczące boksów:
- Do zgłoszenia tatuażu wygojonego nie ma wymogu posiadania boksu.
- Do zgłoszenia tatuażu świeżo wykonanego warunkiem koniecznym jest posiadanie wykupionego boksu.
Postanowienia końcowe:
- Ogłoszenie wyników we wszystkich kategoriach i rozdanie nagród z danego dnia nastąpi w sobotę o godzinie 20:45 i niedzielę o 20:15.
- Osoba zgłaszająca tatuaż do konkursu oświadcza, że zapoznała się z regulaminem konkursu i danej kategorii.
- W przypadku stwierdzenia rażącego złamania regulaminu przez uczestniczkę lub uczestnika grozić będzie dyskwalifikacja i cofnięcie decyzji o przyznaniu nagrody. W takiej sytuacji organizator poinformuje o zaistniałej sytuacji we wszystkich swoich kanałach nadawczych (Facebook, Instagram, newsletter) i wybierze nowego zwycięzcę.
- Do organizatora należy ostateczne rozstrzyganie kwestii spornych i interpretacja zapisów regulaminu.
- Uczestnicy konkursu, w rozumieniu twórcy/twórczynie i modele/modelki wyrażają zgodę na publikację swoich prac w celach promocyjnych.
KRYTERIA OCENY
Aspekty techniczne:
Kontury: Ocena precyzji i czystości linii oraz ich spójności w całej pracy.
Wypełnienie: Jak równomiernie i dokładnie wypełnione są obszary kolorowe lub cienie (w tym peppershading)
Kolorystyka: Ocena harmonii kolorów, ich nasycenia i blendów/przejść tonalnych.
Kompozycja:
Anatomia: Jak dobrze tatuaż pasuje do anatomicznych kształtów ciała
Proporcje i perspektywa: Ocena jak dobrze praca oddaje proporcje anatomiczne ciała oraz jak wiernie przedstawia głębię i perspektywę w projekcie. *jeśli dotyczy
Detale: Ocena drobnych detali i elementów w tatuażu *jeśli dotyczy
Feeling i ruch w tatuażu: dynamika wzoru i flow *jeśli dotyczy
Projekt:
Oryginalność: Unikalność i kreatywność projektu, pomysłowość w interpretacji tematu lub stylu, walory artystyczne pracy
KATEGORIE
JURY – SKŁAD PODSTAWOWY

Daria Stahp to polska tatuatorka znana z charakterystycznych, przykuwających uwagę tatuaży, które wyróżniają się nie tylko stylem, ale i perfekcyjnym wykonaniem. Zaczynała jako samouk, a potem rozwijała swoje umiejętności w warszawskim Pink Machine Tattoo. Jej prace to połączenie mocnych, wyrazistych form z dbałością o detale. Obecnie prowadzi własne studio AURA TATTOO w Bydgoszczy, gdzie tworzy tatuaże, obok których nie da się przejść obojętnie.

Timur od niemal dwóch dekad zajmuje się tatuażem. Jego surrealistyczny styl oraz doskonała technika uczyniły go jednym z czołowych tatuażystów. Skupiając się głównie na warstwie wizualnej, wykorzystuje charakterystyczne blendy kolorów, co przyczyniło się do jego rozpoznawalności. Styl Timura, oparty na surrealistycznych motywach roślinnych, zwierzęcych i abstrakcyjnych, tworzy unikalny język wizualny.

Nikson tworzy branżę tatuażu od ponad dwóch dekad. Obszar jego specjalizacji to czarno-szary realizm, w którym osiągnął wyjątkowy poziom. Wyróżnia go nie tylko precyzja i skupienie na detalach, ale także bogate doświadczenie nabyte przez lata. Mimo upływu czasu, jego pasja do tatuażu nie słabnie, a wręcz przeciwnie, stale rozwija się i doskonali swoje umiejętności.

Bartosz Panas to ceniony tatuator, zdobywca wielu nagród, szczególnie w dziedzinie spektakularnych i rozbudowanych neotradycyjnych kompozycji. Jego kariera w branży tatuażu trwa już 20 lat, podczas których przeszedł długą, intensywną i pracowitą drogę, nieustannie pogłębiając swoją pasję do tatuaży. Ewolucja jego stylu na przestrzeni lat jest widoczna, zaczynając od realistycznych prac w szarościach, by opanować do perfekcji charakterystyczne, przydymione neotrady z subtelną nutą realizmu. Jego tatuaże są wyrazem nie tylko talentu, ale także bogatego doświadczenia i ciągłego dążenia do doskonałości.
JURY – EKSPERCI

Sławomir Nitschke // Old school/Traditional
Urodził się i mieszka w Poznaniu. Absolwent liceum plastycznego oraz wydziału malarstwa UAP. Tatuuje od 15 lat. Od 12 lat prowadzi studio „Czaszka i Sztylet”. Tatuażem interesuje się od dziecka. Miał i ma okazję pracować w wielu studiach na całym świecie oraz regularnie zaprasza tatuatorów i tatuatorki z zagranicy do naszego kraju.
„W tatuażu tradycyjnym jak sama nazwa wskazuje interesuje mnie tradycja. Temat, adaptacja klasycznego motywu, jego historia oraz dobór środków. Na to głównie zwracam uwagę chociaż jestem bardzo otwarty, jeżeli chodzi o przeróżne twisty i innowacje. Nie chodzi tylko o kopiowanie starych wzorów, ale wnoszenie nawet drobnej ingerencji nowego ducha w stare ramy.”

Iwona Koźlarzewska // Neotraditional
Iwona Koźlarzewska, znana jako Evil Yvonne, to tatuatorka i ilustratorka specjalizująca się w stylu neotradycyjnym. Obecnie mieszka i pracuje w Brnie, w Czechach. Jej twórczość łączy mroczne, pogańskie i metalowe motywy z estetyką secesyjną, co nadaje jej pracom unikalny charakter. W swoich projektach często przedstawia kobiety, zwierzęta, czaszki, demony oraz inne fantastyczne postacie, czerpiąc inspirację z mitologii słowiańskiej i kultury metalowej. Jej tatuaże charakteryzują się wyrazistymi kolorami, dynamicznymi kompozycjami i bogactwem detali.

Adrian “Gruchan” Gruszczyński // Newschool
“Smok na ramieniu kumpla taty był pierwszym tatuażem, który pamiętam — a zarazem początkiem nieodłącznej i ważnej części mnie samego. Ciekawość, która mi wtedy towarzyszyła, do dziś nie zwolniła tempa.
Po ponad 15 latach w zawodzie nieustannie odkrywam nowe rejony w świecie tatuażu. Specjalizuję się w stylu komiksowym/cartoonowym z domieszką neotradu. Staram się mieć otwartą głowę — bardzo cenię krytykę i różne perspektywy. Wydaje mi się, że wynikająca z tego refleksja to ważny klucz do rozwoju.
Mimo tego… tatuaż przeszkadza mi w graniu — ale doszliśmy do porozumienia.”

Krzysztof Krajewski // Tatuaż etniczny (tribal, blackwork, geometria, klasyczny tatuaż japoński)
Tatuowaniem zajmuje się od 12 lat, okres ten przełożył się na doskonalenie techniki i doświadczenie, obecnie wykorzystywane podczas szkoleń z zakresu tatuażu geometrycznego. Krzysiek ma na koncie wiele nagród przywiezionych z różnych imprez tatuatorskich. Na co dzień pracuje w studiu „Nice and Easy Tattoo” w Warszawie. Jego pierwszą konwencją, w której wziął udział był Tattoofest w 2015, w tym roku wystąpi w roli jurora eksperta.
„Kategoria tatuaż etniczny łączy w sobie style, które operują mniejszym lub większym bogactwem zabiegów graficznych. Zazwyczaj oceniając tatuaż, zwracam uwagę na to, jak wiele technik zostało wykorzystanych do jego wykonania. Z tego względu wybór najlepszych prac będzie wyzwaniem.
Przy tatuażach zagojonych z pewnością przeważać będą duże kompozycje i tu punktem wyjścia do oceny będzie dopasowane do sylwetki, to czy tatuaż z każdej perspektywy wygląda ciekawie, jak porusza się z ciałem i jak na ciele rozmieszczone są detale.
Tatuaże świeżo wykonane z racji ograniczonego czasu będą mniejsze, ale dopasowanie do anatomii również w ich przypadku ma niebagatelne znaczenie. Z doświadczenia wiem, że we wszystkich „świeżych” kategoriach wielkość tatuażu nie liczy się tak bardzo, jak dokładność wykonania i dobre przemyślenie wzoru, tak aby w formacie jednej sesji pokazać, jak najszerzej swoje umiejętności projektowe i techniczne.”

Oksana Lukianenko Oxi // Tatuaż sur/realistyczny kolorowy
Oksana Lukjanenko (Oxi) to artystka, której prace nie tylko przyciągają wzrok, ale zostają w pamięci na długo. Specjalizuje się w realistycznych kompozycjach kolorystycznych, które wyróżniają się malarskim podejściem, wyczuciem kompozycji i perfekcyjnym dopasowaniem do anatomii ciała. Na co dzień tatuuje w studiu Nie Mów Mamie Tattoo w Gdańsku.
Jej prace to efekt niezwykłej precyzji, imponujących przejść tonalnych i głębokiego zrozumienia światła oraz koloru. Z powodzeniem wykonuje również tatuaże coverowe, przekształcając stare wzory w spektakularne nowe projekty.
W zeszłym roku Oxi zdobyła tytuł Best of Show oraz pierwsze miejsce w kategorii „Tatuaż dwudniowy” podczas Tattoofest 2024, prezentując zachwycającą, pełnowymiarową kompozycję, która podbiła serca jury.

Anrijs Straume // Tatuaż sur/realistyczny cieniowany
Anrijs Straume to światowej klasy artysta tatuażu pochodzący z Rygi, od wielu lat mieszka i pracuje w Liverpoolu w studiu Bold as Brass Tattoo Co. Jest twórcą unikalnego stylu Dark Trash Realism, który łączy czarno-szary realizm z elementami horroru, surrealizmu i autorskiego liternictwa. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i udziałowi w konwencjach tatuażu na całym świecie, wypracował własny, rozpoznawalny styl, który zyskał uznanie w środowisku tatuażystów i kolekcjonerów.

Fabian Staniec // Tatuaż graficzny
Fabian Staniec to tatuator z Gdańska, właściciel studia Patogen Tattoo. Specjalizuje się w stylach blackwork, linework i woodcut, tworząc prace inspirowane rycinami, mroczną symboliką i estetyką średniowieczną. Jego tatuaże charakteryzują się precyzyjną kreską i bogactwem detali, często nawiązując do motywów okultystycznych i gotyckich.

Artem Tkachenko // Koordynator kategorii
Artem to doświadczony tatuator, który od 2015 roku profesjonalnie rozwija swoją artystyczną ścieżkę, specjalizując się w stylu graficznym. Jego prace charakteryzują się precyzyjną kreską i bogactwem detali, często inspirowane są naturą oraz ludzką psychiką. Artem czerpie również inspiracje z kultury japońskiej i popkultury, co nadaje jego tatuażom unikalny charakter.
Podczas 18. edycji Tattoofest w Krakowie Artem pełni rolę koordynatora kategorii konkursowych. Jego zadaniem jest wspieranie uczestników w odpowiedniej klasyfikacji tatuaży oraz dbanie o sprawny przebieg konkursów. Dzięki swojemu doświadczeniu i wiedzy, Artem zapewnia profesjonalne wsparcie zarówno dla artystów, jak i jury festiwalu.

Marcin Małczyk // Koordynator kategorii
Marcin to doświadczony i wszechstronny tatuator specjalizujący się w stylu japońskim. W swojej pracy hołduje starym tradycjom solidnego rzemiosła i z szacunkiem podchodzi do klasyki, czerpiąc inspiracje z tradycyjnego tatuażu japońskiego. Jego kompozycje cechują się głębokim zrozumieniem symboliki i estetyki, a zarazem doskonałym dopasowaniem do naturalnych linii ciała, dzięki czemu tworzą spójną i harmonijną całość.
Od 2022 roku Tattoofestu Marcin pełni funkcję koordynatora kategorii konkursowych. Wspiera uczestników w procesie zgłaszania prac, pomaga w ich odpowiedniej klasyfikacji i dba o sprawny przebieg konkursów.
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
CO ZROBIĆ, JEŚLI NIE WIEM, DO JAKIEJ KATEGORII ZAKLASYFIKOWAĆ SWOJĄ PRACĘ?
Tatuaże zgłaszane do konkursów przechodzą wstępną weryfikację w punkcie zapisów. Tatuator-selekcjoner wyznaczony przez organizatora, poza weryfikacją, w razie wątpliwości udzieli instrukcji i pomoże wskazać właściwą kategorię.
JAKIE SĄ NAJWAŻNIEJSZE KRYTERIA OCENY TATUAŻU?
Tatuaż to dziedzina łącząca kunszt rzemieślniczy z ekspresją artystyczną. Wraz z dynamicznym rozwojem branży pojawiło się wiele nowych stylów, często wykraczających poza tradycyjne kategorie. Dlatego każda praca oceniana jest indywidualnie. Jurorzy i jurorki, poza zgodnością ze zgłoszoną kategorią, zwracają szczególną uwagę na technikę wykonania – precyzję linii i wypełnień, dopasowanie wzoru do anatomii oraz oryginalność projektu. Pod ocenę podlega również przygotowanie osoby tatuującej: umiejętność dopasowania wielkości tatuażu do wybranego miejsca na ciele oraz do ograniczeń czasowych obowiązujących podczas wydarzenia.
CZY MOGĘ ZGŁOSIĆ TEN SAM TATUAŻ DO WIĘCEJ NIŻ JEDNEJ KATEGORII?
Nie, każdy tatuaż można zgłosić tylko w jednej kategorii konkursowej.
JAK PRZEBIEGA KONKURS?
Po wstępnej weryfikacji pracy – pod względem poziomu wykonania i zgodności z kategorią – podczas procesu zapisów wymagane są informacje takie jak: autor lub autorka tatuażu, studio, miasto oraz imię modela lub modelki. Informacje te nie są podawane do wiadomości publicznej przed ani w trakcie konkursu – aż do momentu ogłoszenia wyników w danej kategorii. Model lub modelka otrzymuje numer przypisany do wybranej kategorii. Przed rozpoczęciem danej kategorii należy ustawić się po prawej stronie sceny i czekać na odczytanie numeru. Na scenę będą wywoływane grupy (ok. 10 osób) – numery nie muszą być czytane po kolei. Prosimy zarezerwować czas na całą kategorię zgodnie z harmonogramem. Spośród wszystkich zaprezentowanych tatuaży, jury wybiera maksymalnie 10 najlepszych prac, które ponownie prezentowane są razem na zakończenie kategorii. Prosimy pozostać w pobliżu sceny na ewentualne ponowne wezwanie. Prace z grupy TOP 10 są również fotografowane w studiu przy scenie. Ogłoszenie wyników we wszystkich kategoriach danego dnia następuje na zakończenie dnia festiwalowego.
CZY TATUAŻ MOŻE ZOSTAĆ ODRZUCONY Z WYBRANEJ PRZEZE MNIE KATEGORII?
Tak, jeśli w opinii osoby nadzorującej zapisy do konkursów ze strony organizatora, tatuaż nie pasuje do wybranej kategorii, zapis może zostać odrzucony lub może zostać zasugerowana inna kategoria. Jeśli tatuaż będzie słaby jakościowo, to również może zostać podjęta decyzja o nieprzyjęciu danej pracy do konkursu.
CO SIĘ STANIE, JEŚLI ZGŁOSZĘ W KONKURSIE JEDNODNIOWYM TATUAŻ, KTÓRY DOKAŃCZAŁEM/-AM W DRUGI DZIEŃ KONWENTU?
Taka sytuacja może skutkować dyskwalifikacją. To nieuczciwe wobec pozostałych uczestników i jest traktowane jako naruszenie zasad. Jeśli zostanie stwierdzone, że praca przekroczyła limit czasowy konkursu jednodniowego, nagroda zostanie odebrana, a nowy zwycięzca zostanie wyłoniony spośród prac z TOP 10. Informacja o zdarzeniu zostanie opublikowana za pośrednictwem oficjalnych kanałów komunikacyjnych.
CZY GODZINY W PROGRAMIE SĄ OSTATECZNE?
Godziny konkursów mogą ulec opóźnieniu w przypadku dużej liczby zgłoszeń. Nigdy jednak nie zostaną przyspieszone względem programu.
DLACZEGO NIE MA OSOBNEJ KATEGORII „ANIME”?
Anime to tematyka, a nie styl tatuowania – może być interpretowana w różnych technikach: neotradycyjnej, lineworkowej, realistycznej, dotworkowej itd. Dlatego skupiamy się na ocenie stylów i technik, nie tematyki. Osobna kategoria mogłaby otworzyć drogę do postulowania kolejnych tematów, takich jak tatuaż florystyczny, filmowy, portretowy itd.
CZY MOGĘ ZMIENIĆ KATEGORIĘ, DO KTÓREJ ZGŁOSIŁEM TATUAŻ, PO DOKONANIU ZGŁOSZENIA?
Nie. Należy przemyśleć, w której kategorii chcesz wystawić swoją pracę podczas zgłoszenia.
CZY MOŻNA ZGŁOSIĆ TATUAŻ, KTÓRY ZOSTAŁ POPRAWIONY LUB ODŚWIEŻONY PODCZAS TRWANIA KONWENTU?
Nie, zgłaszane tatuaże muszą w pełni zostać wykonane podczas konwentu lub w pełni wykonane i wygojone przed konwentem i zgłoszone w odpowiednich kategoriach.
CZY ISTNIEJE LIMIT CZASOWY NA WYKONANIE TATUAŻU DWUDNIOWEGO?
Tak, tatuaż musi zostać ukończony do momentu, w którym nastąpi ocenianie prac w tej kategorii.
CZY MUSZĘ BYĆ OBECNY/A NA CEREMONII WRĘCZENIA NAGRÓD, ABY ODEBRAĆ WYGRANĄ?
Tak, należy zjawić się osobiście.
CZY MOŻNA ZGŁOSIĆ WIĘCEJ NIŻ JEDEN TATUAŻ DO KONKURSU?
Tak, można zgłaszać do konkursu więcej niż jeden tatuaż, ale każdy tatuaż można zgłosić tylko raz.
CO ZROBIĆ, JEŚLI MAM PYTANIA LUB WĄTPLIWOŚCI DOTYCZĄCE REGULAMINU KONKURSU?
Swoje uwagi można zgłaszać w punkcie zapisów podczas trwania imprezy lub na maila: festiwal@tattoofest.pl